دلایل و مزایای پوشیدن کفش طبی

قبل از انتخاب کفش طبی برای پیاده‌‌روی روزانه بهتر است اول از همه، علت و مزایای پوشیدن کفش طبی را بدانید. کفش‌های طبی کفش‌های خاصی هستند که پا و مچ پا را می‌پوشاند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پا در آن‌ها راحت‌تر بوده و برای افرادی که هنگام پیاده‌روی در ناحیه پا و ساق‌پا احساس درد می‌کنند بسیار مناسب است.مردم اغلب به دلایل مختلفی از قبیل حادثه، سن و انجام کارهای روزمره معمولا دچار آسیب‌های مختلف در ناحیه پا و ساق‌ پا می‌شوند. بلند کردن اجسام، زانو زدن و یا ایستادن طولانی در هر یک از آسیب‌های وارده به پا با درد توام خواهد بود.  اگر دچار مشکلاتی در پا و ساق‌ پا شدید که با درد همراه بود بهتر است هنگام پیاده‌روی کفش طبی پا کنید. پزشکان مراکز مراقبت سلامت، پوشیدن کفش طبی را برای بیمارانی که از درد پا و ساق‌ پا رنج می‌برند تایید کرده‌اند.

 

کفش طبی زنانه

پوشیدن کفش طبی سرعت پیاده‌روی زنان را بالا می‌برد چرا که پاها در کفش طبی راحت‌تر بوده و هنگام پیاده‌روی درد کمتری احساس می‌کنند. کفش طبی نه‌تنها ظاهر شیکی دارد بلکه فواید سلامتی زیادی هم برای پا دارد. کفش طبی از لحاظ ظاهر هیچ شباهتی به کفش‌های فرانکشتاین ندارد. کفش‌های فرانکشتاین معمولا رنگ‌های بی‌روح داشته و بسیار بزرگ و به شکل جعبه‌ طراحی شده است. کفش طبی بسیار شیک است و در طرح‌، سایز‌، جنس و رنگ‌های مختلف تولید شده است. کفش طبی سالم و بسیار راحت، بیشتر مناسب زنان بالای 40 سال می‌باشد؛ چرا که مشکلات و درد پا و ساق‌ پا معمولا بعد از 40 سالگی در زنان نمایان می‌شود. به‌همین دلیل پزشکان برای جلوگیری و درمان بیماری‌های پا پوشیدن کفش طبی را به زنان در تمام سنین پیشنهاد می‌کنند. کفش طبی کاملا مناسب زنان گروه سنی مختلف است که روزانه پیاده‌روی زیادی می‌کنند. در نظر داشته باشید که بهتر است هنگام انتخاب کفش طبی برای پیاده‌روی، از معروف بودن برند و جنس و کیفیت بالای کفش طبی مطمئن شوید و سپس خرید کنید.

کفش طبی

 

کفش طبی مردانه

از ویژگی‌های کفش طبی مردانه می‌توان به سبکی، رنگ جذاب، راحتی و ظاهر شیک آن اشاره کرد. پوشیدن کفش طبی برای ورزشکاران، مربی‌های ورزش، افراد که پیاده‌روی روزانه می‌کنند و هم‌چنین افرادی که برای تناسب اندام عادت به دویدن دارند ضروری است؛ چرا که پوشیدن کفش طبی استاندارد مانع بروز مشکلات در ناحیه پا و ساق پا می‌شود.افرادی که سابقه درد و بیماری در پا و یا ساق پا را دارند، پوشیدن کفش طبی برای آن‌ها بسیار مزیت دارد. کفش طبی مردانه نه‌ تنها‌ استاندارد و راحت بلکه مناسب تمام سنین است.از ویژگی‌های مهم کفش طبی مردانه می‌توان به توری بودن رویه کفش طبی برای جلوگیری از تعریق پا، انعطاف‌پذیری زیره، کفی قابل تعویض، ‌طبی بودن کفی داخل کفش، اصطکاک بالای زیره‌ی کفش و یقه کفش یا همان ساق بلند اشاره کرد. کفش طبی مردانه که بسیار شیک و راحت است قطعا پاها را در برابر بسیاری از بیماری‌ها و درد محافظت کرده و به‌دلیل طراحی و زیبایی از کلاس و پرستیژ بالایی هم برخوردار است. اگر در حین ورزش، تمرینات بدنی و پیاده‌روی، در پا و مچ پا احساس درد می‌کنید بهتر است کفش طبی بپوشید. کفش طبی به‌گونه‌ای طراحی شده که با بهبود جریان خون در پا و ساق پا بسیاری از دردهای ناحیه پاشنه و قوس کف‌ پا را برطرف خواهند کرد.

مزایای پوشیدن کفش طبی

پوشیدن کفش طبی در پیاده‌روی و ورزش برای سلامتی زنان و مردان فواید بسیار زیادی دارد. از‌ آن‌جایی‌که کفش طبی سلامت کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند این نوع کفش‌ها به کفش‌های ارتز درمانی نیز معروفند.در بسیاری از موارد افرادی که در پا و ساق پا درد دارند با پوشیدن کفش طبی در خانه می‌توانند به‌راحتی بیماری خود را درمان کنند. برای درمان و اصلاح مشکلات لگن، درد ساق‌پا و حتی درد کمر باید اقدام به موقع کرد. پوشیدن کفش طبی یکی از جالب‌ترین روش‌های درمان تمام مشکلاتی است که اشاره کردیم. کفش طبی با محافظت از قوس کف‌پا و کاهش لک در مناطق خاص پا برای پوشیدن بسیار مناسب است. در این قسمت برخی از مزایا و منافع پوشیدن کفش طبی را عنوان می‌کنیم :

بنابراین با پوشیدن کفش طبی در هنگام پیاده‌روی، دویدن و انجام تمرینات ورزشی درد پا و ساق‌پا کمتر خواهد شد. هر فردی به‌طور متوسط باید روزانه 5000 تا 10000 قدم پیاده‌روی کند. اگر هنگام پیاده‌روی کفش‌های خیلی معمولی پا کنید قطعا آسیب فراوانی به پای خود وارد خواهید کرد. یکی از دلایل توصیه به پوشیدن کفش طبی این است ‌که انگشت‌های پا داخل کفش طبی کاملا راحت بوده و به‌راحتی داخل کفش حرکت می‌کند.به‌طورکل کفش طبی در سایز و عرض‌های مختلف تولید می‌شود تا مردم کاملا احساس راحتی بکنند و پا در برابر قسمت‌های داخلی کفش کمتر مقاومت کند. چون کفش طبی فاقد پاشنه است بنابراین هیچ فشاری از ناحیه پنجه به پا وارد نخواهد شد.افرادی که از دردهای عصبی ناشی از بیماری دیابت رنج می‌برند پوشیدن کفش طبی برای آن‌ها مناسب‌تر است. از آن‌جایی‌که هنگام پیاده‌روی و دویدن، قوس‌پا در کفش طبی محافظت شده و پا کاملا راحت می‌باشد بنابراین با کمک کفش طبی، بیماری نوروپاتی دیابتی (آسیب دیدن اعصاب درنتیجه بالا بودن قند خون) نیز درمان خواهد شد.

 

منبع : Thestyleshoes